Sponsoren

maandag 18 juni 2012

Joukje Braam en Melanie Woering op podium in Zoeterwoude.


De Ronde van Zoeterwoude heeft de rensters van het Zeeuwse wielerteam Nutswerk net geen hoofdprijs opgeleverd. De sprint voor de eerste plaats werd gewonnen door Suzanne de Goede van de Skil profploeg, net voor Joukje Braam en Melanie Woering die 2e en 3e werden. De wedstrijd werd verstoord door een serieuze valpartij waardoor het peloton werd gehalveerd en de koers werd ingekort. “Jammer die valpartij” aldus Joukje. ‘’Voor mij persoonlijk maakte het niet echt veel uit. Ik had mijn positie al gekozen en kon deze goed houden op dit parcours met veel klinkers, mooie bochtjes en een klein stukje vals plat. Van te voren wisten we dat Suzanne de Goede de favoriet was, zeker in haar eigen omgeving. Melanie– en Henriette en ik hebben wel de nodige plaagstoten uitgedeeld maar we kregen geen ruimte. Mijn benen voelden goed dus dan maar voor de sprint’’, aldus Joukje. Zeker omdat dat tijdens de premiesprints haar benen goed voelden. ,,De bedoeling was om voor de laatste bocht nog een jump te maken, om zo als eerste de bocht in te gaan. Maar het tempo lag te hoog en meer dan in het wiel van de Goede komen zat er niet in’’. Toch een super mooie 2e plek, achter de Goede. Het podium werd voor nog completer gemaakt door Melanie die, ondanks dat ze iets gehinderd werd door een valpartij in de finale, naar een 3e plek wist te rijden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten