Sponsoren

donderdag 26 januari 2012

Een renster voorgesteld, deze keer onze nieuwe renster Jolanda Bruin

Wie is Jolanda Bruin? 
Ik ben 39 jaar en woon met mijn man en dochter van vier jaar in Zierikzee. Ik werk 32 uur in de week als beleidsmedewerker recreatie bij de gemeente Schouwen-Duiveland. In mijn vrije tijd ga ik graag op pad met mijn gezin waarbij strand en bos favoriet zijn. Verder heb ik net mijn nieuwe zeekajak binnengekregen, maar ik vrees dat die nog een poosje ongebruikt in de schuur blijft hangen. Toen ik hem bestelde wist ik nog niet van mijn nieuwe fietsplannen.

Waarom doe je aan wielrennen?  
Ongeveer 9 jaar geleden ben ik samen met mijn man begonnen met mountainbiken. Mijn broer deed dat al en zo zijn we ermee in aanraking gekomen. Daarvoor deed ik niet zo veel aan sport mede omdat ik nooit iets gevonden had dat ik echt leuk vond. Na de eerste ervaringen met het mountainbiken was ik verkocht en ben ik steeds meer gaan fietsen (toertochten, marathons, fietsvakanties). Ongeveer 5 jaar geleden heb ik ook een racefiets gekocht. In het begin vond ik er eigenlijk nog niet veel aan en pakte ik meestal mijn mountainbike. Maar door af en toe mee te gaan met onze toerclub (RTC Schouwen-Duiveland) begon ik het wielrennen steeds leuker te vinden. Ik begon zelfs te genieten van het mopperen op elkaar, dat het te hard gaat of juist niet hard genoeg. Commentaar op het linkeballen van sommigen of juist op het altijd vooraan willen rijden. De fanatieke strijd om de sprint, wie als eerste bovenaan de Zeelandbrug is etc.

Vanwaar de overstap naar Team Nutswerk?  
Via mijn werk ben ik in contact gekomen met Fonny en Baukje. Ik ben mee geweest op een training met de ploeg in Rockanje en dat is goed bevallen. Ik ging er toen nog vanuit dat het bij die ene keer zou blijven en dat ik te oud was om nog wedstrijden te gaan rijden, maar mijn interesse was wel gewekt. Na een goed gesprek met Fonny en Baukje, die mij alles hebben verteld over de ploeg en wat erbij komt kijken om wedstrijden te gaan rijden. Toen heb ik besloten om de sprong in het diepe te wagen en me aan te sluiten bij het team.

Wat wil je bereiken in 2012 op de fiets?  
Ik hoop dat ik mezelf nog flink kan verbeteren en van nut kan zijn voor de ploeg. Ik verwacht in ieder geval dat ik veel nieuwe ervaringen zal opdoen en veel zal leren.
  
Wat zijn je doelen in de nabije-en verre toekomst op de fiets? 
uhh tja wat betreft de verre toekomst: Profrenster worden? ; ). Nee hoor, ik wil vooral genieten van alle nieuwe ervaringen en ik hoop met het team goede resultaten neer te zetten. 
En natuurlijk wil ik uiteindelijk ook de mannen van mijn toerclub er allemaal af kunnen rijden:).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten